Monday, May 04, 2009

The early morning lines

I use the same sentences every morning especially when I have to drive that day. Here are the usual lines that I will say [every morning!] while driving:

1. Bismillah.

2. Ko ni kenapa? Bagi signal tapi tak masuk2.

3. Boleh tak pakai lipstik and bedak semasa kereta anda berhenti?

4. Apasal la ko tak masuk je ke tepi tu. Tak nampak ke apa?

5. Alamak! Bersiar-siar plak dah!

6. Terima kasih. [sebab bagi aku masuk lane dia. ahaks!]

7. Alamak baiknya awak ni! Masuk syurgala tu. [sebab bagi kereta yang kat sebelah masuk ke lane sedangkan lane kitorang dari tadi tak bergerak. Setan!]

8. Saya ingin cilok!

9. Coming through! [bila kereta dipandu pada tahap kelajuan yang menyebabkan meter itu pening-ahaks!]

10. [melalak-all the way through out the journey!--->ahaks!]

11. Alhamdulillah n saya dah sampai!

9 comments:

FaZiLa said...

kalo aku duk sebelah org tu pada masa tu, mmg aku kasi lekuk la..gedebukkkkk!!!

muahahahaha... jgn lawan balik..kang aku fire!!!!!lalalaallala

Kudus Ahmad said...

Ni mesti kes pening² stuck dlam jammed ni. yang penting kene sokmo controll ayu, hehehe

roslini ashari said...

*mclaa
jangan lekuk aku!hahahahaha

*conan
penat ah control ayu masa traffic jam. tensen! hari2 turun kereta dengan muka yang berkerut seribu.

:: !zyan :: said...

hmm...bulan pertama kerja je akak jadi gitu. Lepas tu..sampai la skrg ni...alhamdulillah takde gitu dah. Muka takde perasaan je bile driving di tgh2 jam tak hingat di jalan tun razak yg hard core tu..ahahaha!

roslini ashari said...

agaknya la kot. huhuhuhuhu

virtual insanity said...

me:#2,#5,#8,#10,#11

heheheheh

roslini ashari said...

*virtual insanity
Wah, kita hampir sama. =)

lutfi lukman said...

aku pegi keje sempat baca bismillah je, tup2 dah sampai. x smpt nak kluar pekataan lain dah smp dah. haha. Disudahi dgn alhamdulillah je :p

roslini ashari said...

*luppy
hehehe. Kalau pegi balik dari tempat keje aku tu boleh buat jamak qasar tau. Itu yang keluar perkataan macam2 tu. =)