Saturday, December 09, 2006

moving to Kuantan

Aku dah pindah ke Kuantan. Mula-mula sedih sebab aku bakal merindui Gombak walaupun dulu selalu jugak komplen semasa kat sana. Bersyukurlah kamu yang berada di sana. Tapi bila sampai kat sini, ok ajer life. Dari segi suasana, rasanya sini quite peaceful. ehm...rather peaceful...ano...very very peaceful. Kiranya kat sini boleh stadi dengan tenang sebab sangat sunyi dan senyap.

Kuliah sangat jauh. Boleh di gelarkan sebagai 'the faraway land' (teringat cerita zaman kanak-kanak dahulu). Panas sebab kurang pokok. Tapi okay aje sebab kat gombak pun panas gak. Walaupun selalu naik bas dan kuliah kat gombak takderlah sayup mata memandang tapi, kalau berjalan di tengah hari, penat lah gak.

Kat sini betul-betul blaja independent. Kat Gombak ader abang kesayangan. Takder duit ajer, call. Nak balik lepak kat umah ajer, call. Kat sini tak mungkin dapat berbuat demikian. Walaupun ader ajer relatives kat sini tapi tak sama. Aku penyegan orangnya. (hontou desu ka)

Mujurlah ader fatimah, penyelamat masa lapang aku. Time free ajer, ajak fatimah kuar ataupun enjoy life ngan dia blaja jepun n baca komik. Nasib baik jugak ader Laa, risau aper-aper, aku lepak ajer kat bilik dia. Ataupun Lina and Amy, yang tak pernah jemu untuk kongsi feelings and troubles ngan aku. Or maybe Muni yang ader ajer lawak tak kering gusi daripada dia. Felt appreciated. Minna san wa atashi daisuki!

Pendek kata, hidup di Kuantan ni takderlah teruk sangat. Okay ajer. Patut bersyukur pun sebenarnya. Lagipun, ni final sem aku kat sini. Next sem buat IT and lepas tu bolehla pikir nak kahwin ke, nak sambung master ke, nak kumpul duit banyak2 ker. Dulu, ader gak perasaan nak kawin masa blaja. Skang ni dah malas nak pikir. That's it. kwang3.

Aperpun, aku tetap rindu Gombak. =)

3 comments:

Anonymous said...

jangan terpengaruh ngan lawak muni dah la mc rose.....muhahaha...yo!!! idup president LZFC!!!..kuikui...

roslini ashari said...

kwang kwang kwang....muni..bila nak upload gambar L

Anonymous said...

nak upload ke???...huhu..kalo L death note leh aje mc rose...ehe2..nant gosip lak kan...;p