Thursday, February 25, 2010

M.A.L.A.S

Malas...malas...dan malas.

I don't know what happen, but I've been having this kind of attitude since like forever. huhuhu.. Malas nak buat kerja, malas nak fikir, malas nak buat ayat yang bombastic, malas nak bagi komen yang lebih-lebih...blablabla...

Sekarang ni selalu bangun pagi dengan perkataan..."Malasnya nak pegi keje hari ni" dan apabila sampai di office, "Malasnya nak buat kerja hari ni". Bila nak balik plak, "Lambatnya masa berjalan". Astaghfirullah..banyak betul makhluk bertanduk dalam diri aku ni...

I've been motivating myself to be more hardworking or to be more productive or to be more multi-tasking but with the word M.A.L.A.S stamped on my head, this thing would take much more effort I guess. huhuhuhu

I browse wikipedia for the word laziness and it says that laziness is a disinclination to activity or exertion despite having the ability to do so. Feelings of laziness may be a symptom of clinical depression or listlessness. Am I clinically depressed? I don't know! But M.A.L.A.S is one new creature inside which continuously eats my inner-side but leaving my flesh still sticking to the bone and still allow me to be apprently who I am, but lack of desire to do something I should do.

4 comments:

moon said...

samela kte mc rose. kte pun malas gak. segala2nya malas. huhu T_T

roslini ashari said...

huhuhu...itula pasal. malas yang tahap kronik ni. demotivated tol!

FaZiLa said...

oit!oit!

nape la hangpa sume ni malas2???kena rajin2..amik feel!amik feel!

hahahaha

roslini ashari said...

dah tak boleh buat apa dah tahap kemalasan yang kronik ni. huhuhuhuh